ilt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Yok |
2 | Anket. Proje matrisi ve CV metni. | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
3 | Misafir konuşmacı: Gary McLeod. Kişisel kimliğin gözden geçirilmesi. | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
4 | Project 1: CV ve kartvizit. | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
5 | Proje 2: İçerik yönetimi. | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
6 | Taslak sunumu jürisi. | Sunum için hazırlanma. |
7 | Kişisel masa kritikleri ve teslim. | İlgili tüm materyalin toplanması. |
8 | Proje 3: Portfolyo Tasarımı. | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
9 | Revizyon: Baskı ve görüntüleme için. | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
10 | Grup kritikleri. | Grup diyaloğu için hazırlanma. |
11 | Çalışma aşaması. Teknik birimler. | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
12 | Revizyon: Kimlik. | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
13 | Revizyon: Portfolyo. | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
14 | Final sunumu jürisi ve teslim. | Sunum için hazırlanma. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Eisenman, Sara. 2008, Building Design Portfolios. Myers, Debbie Rose. 2008, The Graphic Designer’s Guide to Portfolio Design. Rowe, Robert; Will, Will; Linton, Harold. 2009, Graphic Design Portfolio Strategies for Print and Digital Media. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://www.as8.it |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 20 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 50 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | - | |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 4 | |
Proje | 8 | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | - | - | |
Final Sınavı | - | - | |
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
3 | İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, | X | ||||
4 | Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, | X | ||||
5 | Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. | X | ||||
6 | Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, | X | ||||
7 | Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, | X | ||||
8 | Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, | X | ||||
9 | İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, | X | ||||
10 | Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. | X | ||||
11 | Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
12 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest