11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ilt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Soru & Cevap
Kritik verme
Jüri
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 3 senelik çalışmayı analiz edebileceklerdir.
  • Çalışmalarındaki gelişmeyi değerlendirebileceklerdir.
  • Profesyonel standardlarda bir tasarım ortaya koyabileceklerdir.
  • Yeni bir özgünce tasarlanmış bir eser ortaya koyabileceklerdir.
  • Tamamlanmış profesyonel bir paket üretebileceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Yok
2 Anket. Proje matrisi ve CV metni. Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil.
3 Misafir konuşmacı: Gary McLeod. Kişisel kimliğin gözden geçirilmesi. Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil.
4 Project 1: CV ve kartvizit. Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil.
5 Proje 2: İçerik yönetimi. Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil.
6 Taslak sunumu jürisi. Sunum için hazırlanma.
7 Kişisel masa kritikleri ve teslim. İlgili tüm materyalin toplanması.
8 Proje 3: Portfolyo Tasarımı. Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil.
9 Revizyon: Baskı ve görüntüleme için. Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil.
10 Grup kritikleri. Grup diyaloğu için hazırlanma.
11 Çalışma aşaması. Teknik birimler. Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil.
12 Revizyon: Kimlik. Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil.
13 Revizyon: Portfolyo. Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil.
14 Final sunumu jürisi ve teslim. Sunum için hazırlanma.
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Eisenman, Sara. 2008, Building Design Portfolios. Myers, Debbie Rose. 2008, The Graphic Designer’s Guide to Portfolio Design. Rowe, Robert; Will, Will; Linton, Harold. 2009, Graphic Design Portfolio Strategies for Print and Digital Media.
Önerilen Okumalar/Materyaller http://www.as8.it

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
1
50
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
-
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
4
Proje
8
Seminer/Çalıştay
1
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
-
-
Final Sınavı
-
-
    Toplam
100

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
3 İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, X
4 Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, X
5 Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. X
6 Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, X
7 Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, X
8 Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, X
9 İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, X
10 Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. X
11 Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. X
12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010